تین کلاینت چیست؟
تین کلاینت ها - دستگاه ها (پایانه ها) که قدرت محاسباتی خود را ندارند ، به سرور متصل شده برای همه کاربران و قادر به نمایش اطلاعات هستند. به عبارت دیگر ، آنها رایانه های شخصی کاملاً فشرده و بدون دیسک هستند (تین کلاینت ها بی سیم) که دستگاه های جانبی معمولی به آنها متصل می شوند - صفحه کلید ، ماوس ، مانیتور ، بلندگوها و غیره.
تین کلاینت از طریق شبکه محلی یا اتصال شماره گیری (مودم) به سرور ترمینال متصل می شوند. ) کلیه برنامه ها و برنامه های لازم برای کار شما روی سرور نصب شده است. همچنین داده ها را ذخیره کرده و تمام محاسبات را انجام می دهد.
به عبارت دیگر ، ترمینال های windows برای نمایش داده های منتقل شده از سرور روی صفحه مانیتور و ارسال داده های دریافت شده از دستگاه ورودی به سرور استفاده می شوند. در عین حال ، کاربر ، بدون توجه به چه پایانه ای برای آن کار می کند ، آن را به عنوان رایانه شخصی خود درک می کند ، زیرا در صفحه مانیتور دقیقا دسک تاپ و اسناد خود را می بیند.
هنگام انتقال دفتر به تین کلاینت ، توزیع بار کاملاً روی سرور ترمینال قرار می گیرد و هر کاربر با یک دستگاه ورودی / خروجی جداگانه (ایستگاه های ترمینال) کار می کند ، که به خودی خود هیچگونه محاسبه ای را انجام نمی دهد ، بلکه فقط در تعیین وظایف و دریافت پاسخ ها کار می کند. ایستگاه های کاری ترمینال قادر به انجام هیچ بخش سخت افزاری یا نرم افزاری نیستند که برای رایانه های "معمولی" لازم قلمداد شوند.
چه وظایفی هنگام اجرای تین کلاینت حل می شود؟
یک رایانه شخصی معمولی در محل کار هنوز به طور استاندارد استاندارد است ، اگرچه در بیشتر موارد این پوچ است. تین کلاینت ها نه تنها می توانند مشکلات فنی را برطرف کنند بلکه کلیشه های غالب را نیز بر طرف می کنند.
مزایای بارز استفاده از مشتری های ترمینال به جای رایانه های شخصی معمولی به شرح زیر است:
- کاهش هزینه های کسب اولیه به دلیل حداقل شرایط پیکربندی.
وحدت - کلیه مشتریان دارای یک مجموعه نرم افزار یکسان هستند.
- سهولت در اجرای وظایف - نیازی به پیکربندی هر رایانه به صورت جداگانه نیست ، زیرا مدیریت متمرکز فرایند اطلاعات انجام می شود. سرپرست سیستم تمام تنظیمات را برای مدیریت تین کلاینت ها به طور مرکزی روی سرور انجام می دهد.
- صرفه جویی در وقت برای یک مدیر سیستم دقیقاً در همان رایانه ها ، که احتمال خرابی آن به حداقل می رسد و همه برنامه ها روی سرور نصب می شوند.
- مقیاس پذیری - تصویری یکبار ایجاد شده از سیستم برای کل گروه کاربران ، به شما امکان می دهد از یک شبکه به راحتی مقیاس پذیر پشتیبانی کنید. می توانید تعداد رایانه های شخصی را در صورت نیاز نصب کنید ، در حالی که اضافه کردن کار جدید نیاز به تلاش کمتری دارد.
- ایمنی و تحمل خطا. ترمینال ، بارگیری ، سیستم عامل "از تولید کننده" را دریافت می کند ، پیکربندی آن فقط توسط بخش پشتیبانی اطلاعات انجام می شود. تمام تغییرات سیستم عامل و نرم افزار کاربردی به هیچ وجه بر سایر کاربران یا تصویر ذخیره شده روی سرور تأثیر نمی گذارد. تمام اطلاعات کاربر در یک سرور RAID روی سرور ذخیره می شود و بطور مرتب از آنها نسخه پشتیبان تهیه می شود ، که تحمل خطا را افزایش می دهد.
- محافظت در برابر نشت اطلاعات - هیچ رسانه محلی وجود ندارد - هیچ راهی برای تهیه کپی اسناد در رسانه های قابل جابجایی وجود ندارد.
هزینه ترمینال همیشه پایین تر از هزینه ایستگاه کاری است ، اما در عین حال کاربر به قدرت محاسباتی قابل توجهی بیشتر از سرورهایی که به آن متصل هستند دسترسی دارد.
جنبه مهم استفاده از نرم افزار قانونی و صرفه جویی قابل توجه در هزینه خرید آن است. در بیشتر موارد ، حداقل تعداد مجوزهای کاربردی مورد نیاز است ، زیرا برنامه های نصب شده روی سرور توسط همه کاربران قابل اجرا هستند و از یک سیستم عامل یکپارچه استفاده می شود.
مصرف برق یک تین کلاینت بدون دیسک (ویندوز - ترمینال) ده برابر کمتر از توان ایستگاه های ایستگاه کار معمولی است. علاوه بر این ، مقرون به صرفه بودن استفاده از راه حل های ترمینال به طور مستقیم به تعداد ایستگاه ها بستگی دارد - هرچه تین کلاینت تر استفاده می شوند ، کل سیستم مقرون به صرفه تر خواهد بود. از طرف دیگر ، برای افزایش کارایی و عملکرد ، نیازی به بروزرسانی کل ناوگان ندارید ، می توانید به سادگی سرور را ارتقا دهید. تین کلاینت سروصدا ایجاد نمی کند و محیط را گرم نمی کند.
از آنجا که تصحیح خطا و نصب برنامه ها در سیستم ترمینال بصورت متمرکز بر روی سرور ترمینال انجام می شود ، برای سرپرست شبکه محلی آسان است که از یک جلسه دور با کاربر استفاده کند. برای اداره ، مجتمع نرم افزار لازم نیست که بطور مستقیم در محل کار کاربر تنظیم شود ؛ به زمان و پرسنل کمتری نیاز است.
حتی زیرساخت های IT در مقیاس بزرگ می توانند توسط یک یا دو سرپرست خدمت کنند. تعویض یک تین کلاینت شکست خورده یا نصب مشتری جدید می تواند توسط پرسنلی انجام شود که اصلاً آموزش خاصی ندارند. کلیه برنامه ها و داده های کاربر در سرور ترمینال قرار دارند ، بنابراین عدم موفقیت در محل کار کاربر منجر به از بین رفتن اطلاعات نخواهد شد و این بدان معناست که باعث خرابی نخواهد شد.
مشکلات عملکردی سیستم های قدیمی با استفاده از فناوری سرور فایل وجود دارد. با افزایش حجم عملیات و تعداد مشتریان ، شبکه محلی به یک تنگنا تبدیل می شود. راه حل های ترمینال به شما امکان می دهد از انتقال حجم عظیمی از اطلاعات از طریق شبکه خودداری کنید ، زیرا وظایف مشتری روی سروری که سیستم دیسک در آن قرار دارد انجام می شود.
علاوه بر این ، از آنجا که کلیه برنامه ها بصورت مرکزی در سیستم ترمینال نصب شده اند ، انتقال همزمان به نسخه های جدید در همان زمان و بدون نوسازی محل های کار ، از جمله برای کارگران جغرافیایی در دفاتر مختلف انجام می شود.
از طرف دیگر ، باید یک مزیت آشکار را ذکر کرد - افزایش قابل توجه در سطح امنیت داده ها. بنابراین ، مدیر غیرفعال کردن پورت های ورودی / خروجی حذف غیرمجاز اطلاعات را غیرممکن می کند. و تمایز دسترسی به داده ها و برنامه ها توسط ابزارهای سیستم روی سرور انجام می شود. رمزگذاری ترافیک شبکه به شما امکان می دهد حداکثر امنیت امنیتی اطلاعات را بدست آورید.
تین کلاینت به شما چه امکاناتی می دهد؟
، ,های ,ها ,سرور ,ترمینال ,کلاینت ,می شود ,روی سرور ,تین کلاینت ,انجام می ,برنامه ها ,وظایفی هنگام اجرای
درباره این سایت